close

Recently, some classmates invited my roommate to find the next semseter dormitory, but I was hesitated because of the exam for change university at that time. After I decided to follow my roommate's step to join them, they refused me because there are too much people in the club. In other words, I don't have a chance to live with them for the next semester.

I really don't like the uncertain future, which will happen about this exam. It would make me confused whether if I should find a dormitory. The problem here really make me confused. If I deside to find a dormitory with my friends now and I pass the exam in the future, I obviously cannot live with them. And they have to pay more rent for dormitory, and it would bring them a financial problem. I would feel so sorry to them.

However, if I don't find a dormitory with my friends now and I do not pass the exam in the future, then I definitely have no way to join with others to live in the dormitory in future. As a result, I should find an expensive dormitory or one which locate at a terrible space for me. The worst, maybe I cannot find a dormitory.

To be honest, I was not really mind that my parents asked me to go the exam before, because I also did not desire just to study in NUU University. But now the uncertain factors affect my plan so much that I even don't want to take the exam. What should I do?


最近,跟我比較熟的一些人邀我的室友一起找宿舍,我卻因為轉學考而遲疑不決,等到我決定要跟他們一起住的時候,卻已經因為人數太多,來不及了,換句話說,下學期沒辦法跟他們一起住了。

我真的是很不喜歡轉學考所帶來不確定的未來,他會讓我找宿舍這件事疑慮重重,如果成功考上了轉學考,但是我已經跟他們一起簽約,就勢必會很對不起他們,他們可能會因此需要多付一點房租的錢,造成他們的困擾。

但是,如果我沒有考上轉學考,然後我又沒有先找宿舍,那我勢必沒辦法跟別人一起合租,用很高的價錢租到宿舍,位置也一定很不好,甚至還有可能租不到宿舍!

老實說,當初我不是很反對我爸媽叫我去轉學考,因為我自己當初也很不希望就只是讀聯合大學,可是轉學考的不定因素真的是太多了,現在,這種什麼都沒辦法把握的感覺,讓我非常不想考轉學考,我該如何是好?

後記:
最後我還是決定跟著3314那間寢室的同學一起找宿舍了,栗寶和3313寢室的那一團人已經高達了10個,政維也在裡面,可是我說要跟的時候,就被拒絕了,沒有我的位置。我看這室友的緣份,也只有這一年吧,兩個人興趣又不同,以後一定就是形同末路了,我想他應該很喜歡跟那群人一起住吧,特別是跟韋儒和奕達,我覺得每次都是我去找奕達和韋儒聊天,他們都不會主動找我,好像一副跟屁蟲的模樣,所以我選擇了自我,即使,伴隨。前面的英文,是因為「中級英檢寫作」課剛好要交作業,所以我就想到可以將這個文章換成英文,我先把中文打好,然後丟進google翻譯,感謝僑生同學上好和政均的幫忙,幫我改正google翻譯的不足,雖然說我跟上好的意見有很多衝突,又常常溝通不良,他聽不懂我講的中文的時候,就把我講的話,丟進google翻譯翻成印尼文,然後在翻成英文,雖然說是麻煩了點,只不過他的英文程度還是比我強…至於政均,是以前補習班英文老師的兒子,他給他的兒子從小讀英文學校,他們母子以後的目標都是出國留學說…政均跟我完全相反,他很討厭數學和中文,很喜歡英文,我卻是數學和程式是強項…

arrow
arrow
    全站熱搜

    和風信使 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()